8 حقیقت جالب درباره پادکست منتشر شده در هشتپاد

8 حقیقت جالب درباره پادکست که هرگز فکرش را نمی‌کردیم!

8 حقیقت جالب درباره پادکست که هرگز فکرش را نمی‌کردیم!

زمانی که پادکست ها وارد بازی رسانه ای شدند، اکثر مردم رویکرد بدبینانه‌تری نسبت به آنها داشتند. به نظر می‌رسید که آنها هیچ شانسی در برابر رسانه های بصری نداشته باشند. چرا چیزی را بشنوید وقتی می توانید همزمان آن را ببینید و بشنوید؟ با این حال، به نظر می رسد که این روزها پادکست ها برنده بازی هستند! همراه هشتپاد باشید با 8 حقیقت جالب درباره پادکست که هرگز فکرش را نمی‌کردیم:

نیمی از آمریکایی های بالای 12 سال به پادکست گوش می دهند!

طبق تحقیقات موسسه ادیسون، 51 درصد از آمریکایی های بالای 12 سال به پادکست گوش داده اند. این تعداد 144 میلیون شنونده پادکست است. به طور کلی، پادکست‌ها در این چند سال بسیار مرسوم‌تر شده‌اند، به‌ویژه در میان نسل جوانان قرن بیستمی!

این تحقیق نشان داده است که 197 میلیون آمریکایی در مورد پادکست ها شنیده اند. این بدان معنی است که تقریباً 70٪ از آمریکایی ها با مفهوم پادکست آشنا هستند.

اگر فکر می‌کنید که این مسئله مهمی نیست، آن را با آمار سال 2006 مقایسه کنید: فقط 22 درصد از آمریکایی‌ها می‌دانستند پادکست چیست. این ثابت می کند که پادکست در ایالات متحده به شدت محبوبیت یافته است، و به همین دلیل است که تبلیغات هم در حوزه پادکست رشدی عجیب داشته است.

این ممکن است به لطف چندین پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی و خدمات ایجاد پادکست باشد که ساخت پادکست را بسیار آسان‌تر می‌کند. با ابزار تبدیل متن به پادکست، هر کسی می‌تواند متون خود را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تطبیقی ​​به گفتار تبدیل کند.

83 درصد استرالیایی ها با پادکست آشنایی دارند!

در مقایسه با آمریکا، استرالیایی ها آگاهی بیشتری از پادکست دارند. 83 درصد آنها می دانند که پادکست چیست و 30 درصد استرالیایی ها حداقل یک بار به پادکست گوش داده اند. 22 درصد از آنها هم ماهانه به پادکست گوش می دهند. و خبر خوش اینکه این آمار هم رو به رشد است.

8 حقیقت جالب درباره پادکست ها هنوز تمام نشده، با ما همراه باشید!

آمریکایی ها در اغلب اوقاتشان به پادکست گوش می‌دهند!

32 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در ماه به پادکست گوش می دهند. این ثابت می کند که پادکست ها در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند. اگر برایتان جالب است که مردم بیشتر به کدام پادکست‌ها گوش می‌دهند، ما جواب شما را میدهیم: پادکست‌های موسیقی، در واقع 61.1 میلیون خانواده آمریکایی از طرفداران بزرگ این سبک پادکست هستند. ژانر پادکست پرطرفدار بعدی پادکست های تلویزیونی و فیلم است که 60.5 میلیون خانواده آمریکایی را پوشش می دهند.

توییتر قرار بود یک پادکست باشد!

آیا می‌دانستید که پلتفرم توئیتر که اکنون بیش از هر پلتفرم دیگری بر متن متمرکز شده است، در ابتدا نوعی مبدل متن به پادکست بوده است؟

استارتاپ کوچک Noah Glass تحت عنوان AudBlog ، که در سال 2005 هم راه اندازی شد، در زمان خودش یک پلت فرم انقلابی بود. کاربر با شماره تلفنی تماس می گیرد که پیام او را ضبط می کند و آن را بصورت متن در اینترنت میزبانی می کند. این ایده اصلی پشت پلتفرم بود. اساساً یک مبدل متن به پادکست یا بهتر است بگوییم مبدل گفتار به پادکست.

آنها به همراه ایوان ویلیامز برای توسعه این ایده کار کرده اند و با O.G. نهایتا پلتفرم پادکست Odeo را راه‌اندازی کردند.

29 میلیون قسمت پادکست به بیش از 100 زبان وجود دارد!

انگلیسی، فارسی، آسیایی، هندو، یهودی، آفریقایی-آمریکایی و مابقی را شما نام ببرید! امروزه پادکست به بیش از 100 زبان وجود دارد. شما می توانید به پادکستی در مورد تجارت، سیاست، فیلم، آشپزی، بافتنی و به معنای واقعی کلمه هر علاقه دیگری که دارید گوش دهید. به طور کلی 2 میلیون پادکست مختلف در پلتفرم گوگل ثبت شده است.

تقریبا نیمی از آمریکایی ها در خانه به پادکست گوش می دهند!

در ادامه ی 8 حقیقت جالب درباره پادکست به موضوعی میپردازیم که اکثریت خلاف آن را تصور می‌کنند. اگر برایتان جالب است که شنوندگان شما پادکست شما را در کجا دنبال می کنند، هشتپاد پاسخ شما را می‌دهد: در خانه! 49 درصد از شنوندگان پادکست در خانه خودشان با اپیزودهای مختلف درگیر هستند. در واقع، در آمریکا، تبدیل شدن شنیدن پادکست به سرگرمی خانوادگی یک عادت رایج است. بنابراین ممکن است کل یک خانواده به قسمت‌های شما گوش دهند.

23 درصد مردم، در اتومبیل به پادکست گوش می‌دهند!

شیوه دیگری که مردم به پادکست گوش می دهند، هنگام رانندگی است. 23 درصد از آمریکایی ها هنگام سوار شدن در ماشین به برنامه های مورد علاقه خود گوش می دهند. در واقع، برخی از پادکست‌ها خود برنامه‌های خود را هنگام رانندگی ضبط می‌کنند. با فناوری هوش مصنوعی تطبیقی، ضبط و ویرایش صدا را می توان تنها با یک کلیک و از هر مکانی انجام داد.

تبلیغات پادکستی هشتپاد در 8 حقیقت جالب درباره پادکست

تبلیغات پادکستی در ایران بسیار موثرتر از انواع دیگر!

در یک نظرسنجی که وبسایت کافه کتاب در سال 1399 از 38 اسپانسر تبلیغاتی پادکست ها انجام داده، به نتایج جالبی رسیده اند، 94 درصد (36 از 38) این مجموعه هایی که به پادکست ها اعتماد کردند و به آن‌ها تبلیغات سپرده‌اند بر این باور بودند که کارایی تبلیغات پادکستی برای کسب و کارشون بسیار بیشتر از انواع تبلیغاتی بوده که قبلا امتحانش کردند. این خودش بهترین دلیل میتواند باشد که اگر محصولی برای تبلیغ دارید، با هشتپاد تماس بگیرید تا بهترین پادکست رو برای تبلیغات پادکستی محصول تان به شما معرفی کنیم.

اکنون که در سال 1400 هشتپاد این مطلب را منتشر می‌کند، انتظار می رود همه اعداد ذکر شده در بالا در سال های آینده حتی بیشتر رشد کنند! بنابراین دست و پنجه نرم کنید و برای تغییرات بزرگ و یا حتی 8 حقیقت جالب درباره پادکست که هرگز فکرش را نمی‌کردیم های بعدی آماده باشید!

درباره‌ی سهند هاشمی

پادکست خیلی گوش میدم و دوستشون دارم، همچنین سعی میکنم این گوش دادن متنوع باشه، تا در هشتپاد هم بتونم گستره بیشتری رو پوشش بدم. در ضمن کلا تمرکز زیادی ندارم، اشتباهات نگارشی رو به بزرگی خودتون ببخشید...

همچنین ببینید

ساخت پادکست به زبان ساده همراه با هشتپاد

ساخت پادکست به زبان ساده! قبل از ایجاد پادکست به چه اصولی توجه کنیم؟

پادکست چیزی هست که این روز ها خیلی باب شده و اغلب افرادی که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *