نقد و بررسی پادکست EpitomeBooks در هشتپاد

پادکست EpitomeBooks

شاید اگر به شما هم برای اولین بار بگویند که همین الان یک پادکست از طریق اپ پادگیر بگیر، کاری را بکنید که من کردم، در اپ پادگیر هشتپاد سرچ کردم “کتاب” ، و جزو اولین نتایجی که به آن برخوردم، پادکست EpitomeBooks بود. در پادکست عضو شدم و مقداری قسمت‌های مختلف را بالا و پایین کردم، شش گانه داستایوفسکی توجه‌ام را جلب کرد، اولین قسمت را گوش دادم و واقعا لذت بردم. صدای محمدرضا عشوری بود یا خوانش خاص او؟ نمیدانم، فقط میدانم که پادکست برای صحبت در خصوص این نویسنده شهیر روس واقعا عالی عمل کرده بود. هر لحظه بیشتر جذب می‌شدم و قسمت های این پادکست سریالی شش قسمتی را یکی پس از دیگری به اتمام می‌رساندم.

کاور قسمت داستایوفسکی از پادکست EpitomeBooks در هشتپاد

پادکست EpitomeBooks تبدیل به یکی از اولین‌ها و مورد علاقه های من شد، به قدری دوستش دارم که به خوبی ترتیب قسمت‌هایی که گوش داده‌ام را به خاطر دارم. در ضمن در قسمت یکم محمدرضا عشوری به این نکته اشاره میکند که کلمه Epitomi به معنای خلاصه کردن می‌باشد و بنابراین نامی که برای پادکستش انتخاب کرده به خلاصه کتاب اشاره دارد.
از قسمت‌های منحصر بفردی که در این پادکست می‌توانید پیدا کنید، پادکست سریالی دو قسمتی توتالیتاریسم است. در این قسمت‌های پادکست به خوبی با غول خفته توتالیتاریسم آشنا می‌شویم و من فکر میکنم مطالعه آن برای هر ایرانی واجب است تا بدین وسیله حرکت اجتماعی هرگز به آن سمت و سو سوق پیدا نکند.

کاور قسمت توتالیتاریسم از پادکست EpitomeBooks در هشتپاد

انتقاد و پیشنهاد

محمدرضا عشوری از نظر من صدایی دارد که با سلیقه آن در انتخاب کتاب‌هایش کاملا هماهنگ است. از طرفی به خوبی این مهارت را دارد با چیدن تکه‌هایی عینا از خود کتاب و نه با تغییر و تفسیر، خلاصه‌ای از کتاب را به شنونده ارائه دهد.
از جمله انتقاداتی که می‌توان به این پادکست داشت ریتم خوانش گوینده است که بعضا یکنواخت شده و این یکنواختی می‌تواند شنوندگانی که آنچنان غرق در موضوع نیستند را خسته کند. همچنین کیفیت تدوین قسمت‌های پادکست در ابتدا تعریف چندانی نداشت ولی رفته رفته بهتر شده است.

پادکست به‌صورت حرفه‌ای تهیه و منتشر می‌شود، از آنجایی که کیفیت کار قابل قبول است، در فواصل نسبتا منظمی منتشر شده، فصل‌بندی مناسبی دارد و یک وبسایت رسمی به آدرس EpitomeBooks.ir را دارا می‌باشد. از من بپرسید می‌گویم علت انتخاب این نام در کنار چندین نام دیگر که بر خلاصه کتاب دلالت دارند، احتمالا همین آدرس اینترنتی آزاد و امکان تهیه آن بوده است. مجموعه هشتپاد برای محمدرضا عشوری و پادکست EpitomeBooks آرزوی موفقیت داشته و همه شما را به گوش دادن آن دعوت می‌کند.

در ادامه لینک‌های مفیدی ازین پادکست برای شما آورده شده است:

وبسایت پادکست

گوش دادن با استفاده از اپ هشپاد

RSS Feed پادکست EpitomeBooks

گوش دادن به EpitomeBooks با گوگل پادکست

گوش دادن به EpitomeBooks با پادبین

گوش دادن به EpitomeBooks از طریق تلگرام

گوش دادن به EpitomeBooks با کست باکس

 

درباره‌ی سهند هاشمی

پادکست خیلی گوش میدم و دوستشون دارم، همچنین سعی میکنم این گوش دادن متنوع باشه، تا در هشتپاد هم بتونم گستره بیشتری رو پوشش بدم. در ضمن کلا تمرکز زیادی ندارم، اشتباهات نگارشی رو به بزرگی خودتون ببخشید...

همچنین ببینید

پادکست بی پلاس - معرفی کتاب - کتاب - پادکست

پادکست بی پلاس

پادکست بی پلاس پادکست بی پلاس پادکستی تحت عنوان معرفی کتاب است. این پادکست زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *