apple podcasts، بهترین اپلیکیشن پادکست مناسب گوشی های آیفون

بهترین اپلیکیشن پادکست روی زمین کدام است ؟ از ابزار های رادیو تا ویدیوکست ها

توی عصری زندگی میکنیم که برای هرچیزی ده ها و حتی صدها انتخاب وجود داره. پادکست هم از این قائله مستثنی نیست. اپلیکیشن های زیادی وجود داره که میشه از طریق اونها پادکست گوش داد. اما واقعا هر کدوم چه نکات قوت و ضعفی دارن و چه تفاوت هایی باهم دارند؟ اصلا لازمه چندین اپلیکیشن پادکست داشته باشیم یا یه دونه از اون ها هم کار ما رو راه میندازه؟ اگر از این دست سوالات دارید، جای درستی اومدید. در این مقاله از سایت هشتپاد میخواهیم باهم اپلیکیشن های پادکست رو بررسی کنیم. در آخر هم ببینیم آیا اپلیکیشن ها تاثیری در تجربه ما از پادکست ها میگذارند یا خیر. با هشتپاد همراه بشید!

 

اپلیکیشن پادکست بین پلتفرمی

برای هر پلتفرمی ابزار های زیادی وجود داره .خیلی از این ابزار ها بین پلتفرمی هستند و روی تمام سیستم عامل ها قابل دسترسی اند. از مرورگر شما گرفته تا اپلیکیشن اختصاصی اندروید و iOS اما هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

Radio Public، اپلیکیشن کار راه بنداز

اپلیکیشن radio public

یکی از دم دست ترین راه های گوش دادن پادکست اینجاست. نرم افزار را نصب کنید و از گوش دادن به کانال های مختلف لذت ببرید. Radio Public یک اپلیکیشن پادکست است که به صورت رایگان و حتی بدون نیاز به داشتن اشتراک کاربری هم روی اندروید و هم روی iOS قابل دسترسی است.

در کنار این که میتونید آنلاین به کانال های پادکست زیادی گوش بدید، میتونید پادکست های مورد علاقه خودتون رو دانلود کنید تا هر موقع که علاقه داشتید ولی دسترسی به اینترنت نداشتید، شروع به گوش کردن اون ها بکنید. به هر حال مترو یکی از بهترین جاهایی هست که میتونید به پادکست گوش بدید ولی اینترنت خوبی نداره!

یکی از ویژگی های فوق العاده این اپلیکیشن پادکست خبرخوان اون هست. این قابلیت بهتون این اجازه رو میده از جدیدترین اپیزود های منتشر شده در دسته بندی ها یا کانال های مورد علاقه خودتون مطلع بشید و در اولین فرصت به گوش کردنشون بپردازید. در کنار ده ها امکانات متنوع دیگر نباید از رابط کاربری خوب این اپلیکیشن غافل شد که در عین سادگی زیباست.

Spotify، موزیک با دسر پادکست

اپلیکیشن spotify

به صورت تخصصی این اپ برای موزیک گوش دادن است، نه پادکست شنیدن. اما اخیرا بیشتر به این حوزه پرداخته است به طوری که یکی از محبوب ترین کانال های دنیا ( شاید هم حتی محبوب ترین ) یعنی کانال معروف joe rogan را انحصرا در اختیار خودش گرفته است.

ولی اگر به صورت حرفه ای بخواهیم بررسی کنیم، این اپلیکیشن شاید منبعی از پادکست های فوق العاده باشد و بتوانید با یک بار خرید اشتراک هم از قابلیت موزیک و از قابلیت پادکست آن استفاده کنید. اما نداشتن قابلیت های انحصاری مثل تنظیم سرعت پخش و متن همراه پادکست و سایر چیزهایی که توی اکثر اپلیکیشن های پادکست هست، کمی ما رو به شک میندازه!

Youtube، ویدیوکست های فراوان!

اپلیکیشن youtube

هر پادکستی یه جایی در حال ضبط شدن هست، و پشت صحنه اون پادکست میتونه جذابیت های خیلی زیادی داشته باشه!

از مسخره بازی های ایلان ماسک توی پادکست جو روگان تا دعواهای لفظی که میتونید توی روم های سیاسی باهاشون روبرو بشید، به صورت زنده، همه از یوتیوب 🙂

یوتیوب به تنهایی، یک ابزار تخصصی برای این کار نیست. اما توجه کنید که خیلی از سازنده ها ویدیوهایی از پشت صحنه های ضبط پادکستشون با اسم ویدیوکست میسازن و اون رو توی یوتیوب به اشتراک میذارن. در کنار اون یوتیوب موزیک که خیلی بهش کم پرداخته شده بین اپلیکیشن های معروف گوش دادن موزیک، اکثر پادکست ها رو داره! پس اگر حوصله شما هم مثل من موقع گوش دادن به پادکست سر میره و دلتون میخواد یه تصویری هم ببینید، اسم پادکست موردنظرتون و توی یوتیوب سرچ کنید!

Laughable، جایی برای علاقه مندان کمدی

اپلیکیشن پادکست laughable

با این که تمرکز اصلی این اپلیکیشن روی کمدی است، اما لول پادکست گوش دادن شما رو چند درجه بیشتر میکنه!

laughable بهتون این اجازه رو میده نه تنها به ژانر های مختلف، بلکه به دسته بندی بزرگی از کمدین ها، روزنامه نگاران، ورزش کاران و هر گوینده ای ( حتی گوینده های مهمان ) دسترسی داشته باشید و گوینده های مورد علاقه خودتون رو دنبال کنید!

در واقع تمرکز خوب laughable روی رتبه دهی به گویندگان، باعث شده که یه اپلیکیشن خاص بین همه رقبای خودش بشه! رقبایی که یبشتر روی کانال های مختلف تمرکز کردن!

Google Podcasts، فرزند گوگل !

اپلیکیشن پادکست google podcasts

مثل خیلی از اپلیکیشن های دیگه، اما ذاتا برای گوگل ( و طبیعتا اندروید ) این برنامه رو به گزینه خوبی برای افرادی تبدیل کرده که دوست دارند کانال ها و اپیزود های مورد علاقه خودشون رو روی ابزار های اندرویدی مختلف ( مثل ساعت هوشمند، تلوزیون های هوشمند و… ) گوش بدهند.

google podcasts اپلیکیشنی رایگان هست ،بدون نسخه پولی که تمام امکاناتی که نیاز دارید، در اختیارتون قرار میده. میتونید سریع و راحت پادکست مورد علاقه خودتون رو پیدا کرده و اون رو گوش بدید.

حتی بهتون این اجازه رو میده که خیلی راحت و سریع کانال خودتون و راه اندازی کنید و به یک پادکستر تبدیل بشید!

Podcast Addict، اپلیکیشن پادکست مخصوص معتادین پادکست

اپلیکیشن پادکست podcast addict

یکی از پرطرفدار ترین ابزار های شنیدن پادکست که با بیش از ده میلیون نصب فعال و 500 هزار نظر توی اپ استور و گوگل پلی رقیب سرسختی برای همه اپلیکیشن ها محسوب میشه.

این برنامه در کنار این که به شما این اجازه رو میده که پادکست های مختلفی رو گوش بدید، بهتون امکان دنبال کردن کانال های رادیو، کتاب صوتی، پخش های زنده و حتی یوتیوب و کست باکس رو تنها از طریق یک اپلیکیشن میده!

تا حالا بیشتر از 2 میلیارد قسمت مختلف از این اپلیکیشن دانلود شده و امتیاز اغلب اون ها 4.7 از 5 بوده که نشون میده شاید کتابخانه بزرگی نداشته باشه، اما قطعا کتابخانه خوب و باکیفیتی داره!

Castbox، اپلیکیشن پادکست محبوب ایرانی ها

اپلیکیشن پادکست castbox

میرسیم به گزینه مورد علاقه من! کست باکس به جزئت بهترین اپلیکیشن پادکستی هست که تا امروز باهاش مواجه شدم. دریایی از کانال ها و گوینده های متفاوت که هرکدوم رو با توضیحات زیاد و نظرات مرتبط مشخص کرده. امکان همگام سازی با ابزار های زیادی مثل الکسای آمازون و ساعت های هوشمند آیفون و اندروید! و از همه مهم تر رایگان بودن و یک نسخه پرمیوم خیلی ارزون!

اگر تبلیغات اذیتتون میکنه، یا دوست دارید 100 پادکست ویژه کست باکس رو بشنوید که لیستی از بهترین هاست! قطعا 99 سنت ارزش خرج کردن ماهیانه رو داره تا بین هر قسمت اعصابتون از تبلیغاتی که پشت سر هم پخش میشه خورد نشه!

کست باکس امکانات زیادی بهتون میده، در کنارش دست شما رو در انتخاب باز میذاره تا گوینده یا کانال مورد علاقه خودتون و با دقت انتخاب کنید و بهش گوش بدید! مطمئن باشید، حتی اگر از اپلیکیشن های دیگه استفاده میکنید، داشتن این اپلیکیشن به دردتون میخوره.

Stitcher، جامعه بزرگ شنوندگان پادکست

اپلیکیشن پادکست Stitcher

به دنیای آدمایی که پادکست گوش میدن خوش آمدید! این اپ پادکست بیشتر نقش یک جامعه پادکست گوش بده ها رو داره ایفا میکنه. امکانات فوق العاده ، توانایی ضبط پادکست در کنار گوش دادن به اون ( که به صورت مفصل توی مقاله های مربوط اون ها رو بررسی میکنیم )، امکانات زیادی مثل متن پادکست، تنظیم سرعت پخش، امکان دانلود پادکست و خیلی امکانات عجیب و غریب دیگه همه این اپلیکیشن پادکست رو به یه جعبه ابزار تبدیل میکنه. هم نسخه رایگان داره و هم نسخه پرمیوم، اما مثل همیشه ما توی مهد عدم احترام به کپی رایت دنیا زندگی میکنیم و اگر خریدن نسخه پولی این اپلیکیشن، با توجه به قیمت سرسام آور ارز،  براتون سخته قطعا منابع زیادی برای دانلود نسخه کرک شده اش پیدا خواهید کرد.

 

اپلیکیشن پادکست مخصوص iOS

شما هر اپلیکیشنی که روی اندروید وجود داره و به بهترین شکل داره کار میکنه رو میتونید روی آیفون هم پیدا کنید. اما برعکس این قضیه ممکن نیست!

اما اپلیکیشن هایی وجود داره که به طور انحصاری فقط مخصوص گوشی های آیفون طراحی شدند، در این بخش میخواهیم به معرفی 4 تا از بهترین اون ها بپردازیم!

Breaker، شبکه اجتماعی پادکست گوش کن ها

اپلیکیشن پادکست breaker

این اپ ذاتا با یک گرایشی شبیه یک شبکه اجتماعی مخصوص شنوندگان پادکست ( stitcher اما انحصرا برای iOS ) ایجاد شد!

امکانات معمولی که توی اکثر رقبای خودش داره در کنار امکاناتی که اون رو مثل یک شبکه اجتماعی هم کرده، باعث جذابیت این برنامه شده!

در اون میتونید دوستانتون رو دنبال کنید، ببینید اون ها چه کانال هایی رو دنبال میکنند، از اون افراد بپرسید که چه کانال هایی برای دنبال کردن خوب هست و کامنت ها و نظرات اون ها رو روی هر کانالی پیدا کنید.

بدون هیچ نسخه پولی ای، breaker یک گزینه ارزان برای افرادی اجتماعی ای هست. کسانی که دوست دارند در مورد پادکست های مورد علاقه خودشون با بقیه به صحبت کردن بپردازند

Castro، رایگان کم ارزش، پولی جذاب

اپلیکیشن پادکست castro

در نسخه رایگان، Casto یک اپلیکیشن متوسط نسبت به رقبای خودش هست! اما اگر تصمیم بگیرید که با پرداخت 18.99 دلار در سال اون رو به نسخه پولی ارتقا بدید، امکانات جالبی بهتون عرضه میکنه! مثل ویژگی sideloaded که بهتون این اجازه رو میده تا در کنار پادکست هایی که داخل خود برنامه هست، موزیک، کتاب صوتی یا هر صوت دیگه ای که علاقه دارید و به پلی لیست خودتون اضافه کنید!

به طور کلی این اپلیکیشن در نسخه رایگان هیچ چیز خاصی برای عرضه نداره، اما اگر علاقه مند باشید که ویژگی هایی مثل حذف نویز روی پادکست، دارک مود ، تقویت کننده صدا و.. رو داشته باشید، به نظرم نسخه پولی این برنامه میتونه ارزش خوبی داشته باشه!

overcast، پادکست با طعم نظرات صوتی

اپلیکیشن پادکست overcast

overcast چند ویژگی منحصر به فرد داره، که یکی از باحال ترین آن‌ها به اشتراک گذاری ویدئو است. شما میتونید نظرخودتون و در مورد پادکست هایی که دوست دارید با به اشتراک گذاشتن یک وویس یا ویدیو تا سقف یک دقیقه با بقیه به اشتراک بگذارید. همچنین میتونید یک پلی لیست هوشمند ایجاد کنید. به طوری که هر قسمت جدید کانال هایی که دوست دارید، یا قسمت های خاصی از اون ها اتوماتیک به این لیست اضافه بشه.

نسخه رایگان برنامه حاوی تبلیغات است و دارای چنین محدودیت‌های زیادی است که استفاده از اون رو خیلی اذیت کننده میکنه. شخصا پیشنهاد میکنم از این اپلیکیشن یا استفاده نکنید و یا اگر میخواهید اون رو داشته باشید، با نسخه پولی سالانه 9.99 دلار در سال خریداری کنید!

Apple Podcasts، برادر کوچکتر اپل موزیک

اپلیکیشن پادکست apple podcasts

بهترین اپلیکیشن پادکست آیفون وارد میشود! یکی از پر دانلود ترین اپلیکیشن های پادکست روی اپ استور و همینطور اپلیکیشنی که امکانات فوق العاده ای رو به علاقه مندان پادکستی که از iOS ( مثل google podcast اما برای آیفون دار ها) استفاده می کنند عرضه میکنه!

به راحتی با هر وسیله الکترونیکی مربوط به اپل هماهنگ میشه و از اون میتونید روی همه اون ها استفاده کنید. پیشنهاد های خوبی رو با توجه به سلیقه شما در بخش ” پیشنهاد ها ” عرضه میکنه و کمک میکنه راحت تر پادکست های مورد علاقه خودتون رو پیدا کنید. طراحی کلی هم که دست کمی از apple music، برادر بزرگتر خودش نداره!

از ترکیب چندتا کانال برای پخش روی یک پلی لیست، تا تنظیم سرعت و بقیه امکاناتی که سایر اپلیکیشن های پادکست هم اون ها رو عرضه میکنند. اما روی یک اپلیکیشن که برای این دستگاه ساخته شده و همه به صورت رایگان، همه apple podcasts رو به بهترین انتخاب روی گوشی های اپل تبدیل میکنه!

 

کدام اپلیکیشن پادکست از همه بهتر است ؟ مقایسه نهایی!!

مقایسه هشتپاد بین اپلیکیشن های پادکست

شاید الان بین دریایی از اپلیکیشن های پرطرفدار، پر امکانات و متنوع گیر کرده باشید و واقعا ندونید کدوم یکی از اون ها رو برای گوش کردن پادکست مورد علاقه خودتون باید انتخاب کنید! در این بخش از مقاله هشتپاد میخواهیم باهم بررسی کنیم و ببینیم برای هر سبک گوش کردنی ، واقعا کدوم اپلیکیشن از همه مناسب تر هست؟

شنونده عادی

اگر یک معتاد به پادکست نیستید، زمان زیادی رو برای این کار نمیخواهید اختصاص بدید، علاقه ای به گوینده شدن ندارید و هزینه ای هم نمیخواهید به این کار اختصاص بدید، برید سراغ استفاده از اپلیکیشن هایی که به صورت رایگان و مخصوص سیستم عامل شما ارائه شده.

اگر از آیفون استفاده میکنید apple podcasts و اگر از اندروید استفاده میکنید google podcasts بهترین گزینه های شما محسوب میشه!

شنونده پرکار

شما هم مثل من ممکنه روز و شبتون به گوش دادن پادکست بگذره و حتی بیشتر از موزیک پادکست گوش بدید! در این صورت دو گزینه castbox ( که بین ایرانی ها خیلی محبوب هست ) و podcast addict ( که همون طور که از اسمش پیداست برای معتادین پادکست ساخته شده ) خیلی بهتر از سایر اپلیکیشن ها جواب میده!

آرشیو قوی، پشتیبانی از تقریبا همه پلتفرم ها ( مثل اندروید، iOS، وب و… )، کم و زیاد کردن سرعت گوش دادن، دانلود اپیزود های مورد علاقه تون ساختن پلی لیست از کانال هایی که دوست دارید و هزاران امکانات دیگه چیزی هست که تقریبا افرادی که همیشه پادکست گوش میدن رو راضی میکنه!

به علاوه توی این اپلیکیشن ها میتونید دریایی از پادکست های فارسی رو پیدا کنید. چون که هر دو جزو اولین گزینه های برای انتشار پادکست محسوب میشن . تقریبا میتونم این قول و بهتون بدم که هیچ پادکستی از زیر گوشتون در نمیره 🙂

در کنارش اگر دوست دارید روزی به یک شنونده تبدیل بشید و از این که جامعه شنونده ها و گوینده ها رو دنبال کنید بدتون نمیاد، stitcher رو میتونید کنار برنامه های دیگه داشته باشید!

پادکست گوش میدم، ولی تفننی

یوتیوب و اسپاتیفای بهترین گزینه های شماست! اگر بیشتر دوست دارید پشت صحنه پادکست ها رو ببینید یوتیوب رو انتخاب کنید. اگر هم میخواهید کنار یک اپلیکیشن خوب برای گوش دادن به دریای ترک های موسیقی، بعضی موقع ها پادکست هم گوش بدید برید سراغ اسپاتیفای ( چون فقط در این صورت هست که هزینه نسخه پولی اسپاتیفای منطقی در میاد ).

اینطوری نیازی نیست چندین اپلیکیشن برای یک کار نصب کنید، امروز اسپاتیفای به یک نیاز مهم برای همه گوشی های هوشمند تبدیل شده. به هرحال کسی نیست که از موزیک بدش بیاد و یوتیوب هم پیش فرض روی هر وسیله هوشمندی نصب هست، پس کار سختی ندارید، بازش کنید و به دنبال کانال مورد علاقه خودتون بگردید!

یادتون باشه پادکست های دنیای جذابی دارند و هر روز شما رو با اطلاعات بی کرانی در هر حوزه ای که دلتون بخواد روبرو میکنند! خصوصا که امروزه مردم خیلی بیشتر به اشتراک گذاری و گوش دادن اون ها روی آوردن و حتی شبکه های اجتماعی مبتنی بر صدا هم داره جای خودش رو بین مردم باز میکنه ( مثل clubhouse )!

توی هشتپاد میتونید هر اطلاعاتی که دلتون میخواد رو در خصوص گوش دادن به پادکست و یا حتی تبدیل شدن به یک گوینده حرفه ای با یک کانال پرطرفدار پیدا کنید!

 

درباره‌ی مهدی وفایی

نویسنده‌ای عاشق کتاب صوتی، پادکست و پادکست‌سازی

همچنین ببینید

ساخت پادکست به زبان ساده همراه با هشتپاد

ساخت پادکست به زبان ساده! قبل از ایجاد پادکست به چه اصولی توجه کنیم؟

پادکست چیزی هست که این روز ها خیلی باب شده و اغلب افرادی که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *